הפקת כנס ידידותי לסביבה – כיצד עושים זאת?

מיקומך כאן
כנס ניורולגיה

אחת התופעות החיוביות שאנו עדים להן בתקופה האחרונה, היא הגברת המודעות לסביבה, ולשמירה על הסביבה. אם בעבר לא חשבנו פעמיים לפני שימוש בכלים חד פעמיים, הרי שהיום אנשים רבים יבחרו בכלים חד פעמיים מתכלים, גם אם מחירם פי שניים! איך זה נראה בהפקת אירוע? כיצד ייראה אירוע ידידותי לסביבה? הנה מספר עצות מועילות בנושא, וקלות ליישום!

הגשת מזון צמחוני

אחד הסממנים העיקריים של שמירה על הסביבה, מתייחס לשמירה על בעלי החיים, וכן, זה אומר גם בין היתר לא לאכול אותם. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של מודעות מתרחבת לגבי תעשיית המזון העצומה, בתחום בעלי החיים. אז קודם כל, הגשת אוכל צמחוני בהחלט נחשבת כמאסט באירוע ידידותי לסביבה. אל תחששו, מגוון האוכל הצמחוני האיכותי, ואפילו גם אוכל טבעוני, שיכול להיות מוגש באירוע, בהחלט מפתיע את אוכלי הבשר למיניהם, שתמיד תוהים מה כבר יש לאכול כשאין בשר. ישנם ספקי אוכל צמחוני וטבעוני מהשורה הראשונה בישראל, שיכולים לספק מזון מגוון, טעים, בריא, עשיר, ובהחלט ללא הרגשה שחסר משהו באוכל, כולל כמובן קינוחים.

פחי זבל נגישים ומופרדים למיחזור

אחד הדברים שבהחלט יכולים לשמור על כל אירוע, לא רק על אירוע ידידותי לסביבה, הוא נגישות לפחי אשפה. אין שום סיבה שהאורחים יצטרכו לחפש פח במקרה הטוב, או לזרוק אשפה על הרצפה, במקרה הפחות טוב. השלב השני הוא פחי זבל למיחזור. האמת היא שזה לא כזה סיפור, יש להציב פח לקומפוסט (שאריות אוכל צמחוני בלבד), פח לבקבוקי פלסטיק, פח לבקבוקי זכוכית, ואם יש תוכן מודפס באירוע, כדאי שיהיה פח גם לניירות.

כמה שפחות הדפסות

אם בניירות עסקינן, אירוע ידידותי לסביבה הוא כזה אשר ישתדל להימנע ככל שאפשר מניירות מודפסים. היכן שיש צורך חשוב, אפשר ורצוי להדפיס שלטים לדוגמא, אך ללא לימינציה או חומרי גלם לא טבעיים. אפשר להשתמש בנייר ממוחזר! חשוב לזכור שמרבית המידע כיום יכול להיות מונגש בטלפונים הניידים של המשתתפים.

כלי אוכל ושתייה

אפשר להשתמש בכלים רב פעמיים, וגם בבקבוקים רב פעמיים לשתייה קרה וחמה, כדי לצמצם את השימוש בכלים חד פעמיים. אפשר כמובן להשתמש בכלים חד פעמיים מתכלים, אך חשוב לזכור שגם הם מוסיפים עוד אשפה לסביבה, וייקח להם המון המון זמן להתכלות באמת.

ליווי מקצועי של מביני עניין

אם אתם מעוניינים לערוך כנס ידידותי לסביבה, ישנם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, שיוכלו לסייע לכם לחשוב על כל הפרטים הקטנים והגדולים, שיסייעו לכם לומר את האמירה שלכם בנוגע לשמירה על הסביבה. זה בא לידי ביטוי באוכל, בכלי האוכל, בשלטים המודפסים, במיחזור האשפה ועוד. האמת היא שהשמיים הם הגבול כשזה מגיע להסתכלות כיצד אנו יכולים לחיות יותר בהרמוניה עם הסביבה שלנו, גם כאשר מדובר באירוע או בכנס חד פעמי.

מאמרים נוספים